gravatar

Sorotan Aktiviti Pikacun

Pelbagai aktiviti telah disertai oleh komuniti peminat Ika yang juga boleh dipanggil pIKAcun..


Ika juga mewakili team pIKAcun dalam Boling Bereh 2008 yang dianjurkan oleh HelizaFC bertempat di gelanggang boling Sunway Pyramid. Keputusan pertandingan memuaskan juga walaupun tidak berada di tangga teratas tetapi enjoy bermain boling tanpa sebarang tekanan.
















Pada tahun 2008 juga Ika meraikan sambutan hari lahir yang ke-19 di Red Box Sogo.Berkaraoke dan melepak bersama peminat.
















Pada awal tahun 2009, komuniti peminat Ika juga menghantar wakil untuk menyertai Linda Onn Orange Klub Futsal Tournament . Linda Onn juga turut turun padang bagi memberi sokongan aktiviti anjuran kelab peminatnya. Ternyata pasukan Ika FC berjaya mempamerkan persembahan yang menarik walaupun baru sahaja dikumpulkan semata-mata untuk tournament ini apabila menjuarai peringkat kumpulan tetapi nasib tidak menyebelahi mereka apabila tersungkur ke peringkat ke-2 kalah mati gara-gara mutu pengadilan yang berat sebelah. Kejohanan ini bukan sahaja dibuka untuk kelab peminat tetapi turut dibuka untuk organisasi-organisasi lain. Ini antara pencapaian yang membanggakan kerana hanya beberapa kelab peminat artis sahaja yang memasuki peringkat kalah mati selebihnya terdiri dari pasukan-pasukan luar yang boleh dikatakan sudah terlatih.






















































Ika FC A

Amat
Eppy
Farid
Faiz Effendy

Kiko
Shalinda
Ikin

Group F

Black Windo 0 Nadia FC 0
Ika FC A 1 Zahid FC 0 ( gol : Farid )
Zahid FC 3 Black Windo 0
Ika FC A 4 Nadia FC 1 ( gol : Kiko 2, Faiz Effendy 2 )
Zahid FC 4 Nadia FC 3
Ika FC A 0 Black Windo 0


Standing Group F

Team Point
Ika FC A 7
Zahid FC 6
Black Windo 2
Nadia FC 1

Juara n naib juara setiap kumpulan akan layak ke pusingan 2-round 16


Round 16
Ika FC 1 Shawal FC 2 ( gol : Amat )


Juara : Pemuda Islam Cheras B ( P.I.C B )
Naib Juara : HSZ Futsal
Ketiga : A7.com